Kluczowe daty

od 1903 do dziś

Goodrich to więcej niż marka - to także odwaga i duch współawodnictwa tych, którzy podejmują nieustanne zmagania nad przesuwaniem granic możiwości.

Pionierska marka od 1870 roku

La navette spatiale Columbia

To co od zawsze motywowało BFGoodrich, to chęć bycia w światowej czołówce

  • 1903: Pierwszy przejazd samochodem z oponami BFGoodrich przez Stany Zjednoczone ze wschodu na zachód.
  • 1927: Pierwszy nieprzerwany lot samolotem Spirit of St. Louis. z oponami BFGoodrich nad Atlantykiem. Lotnik Charles Lindbergh gładko ląduje w Paryżu
  • 1981: Prom kosmiczny Columbia wyposażony zostaje w opony BFGoodrich.

Najważniejsze innowacje

Pionierski duch nieustannie ożywia wszystkie zespoły badawczo-rozwojowe BFGoodrich, twórców milowych kroków na drodze postępu technologicznego w dziedzinie opon przez wiele dekad.

  • 1947: Pierwsza opona bezdętkowa zostaje wykorzystana w amerykańskich samochodach.
  • 1965: Opracowanie pierwszej opony radialnej Lifesaver
  • 1967: Wprowadzenie na rynek pierwszej opony BFGoodrich umożliwiającej jazdę bez ciśnienia.
  • 1972: BFGoodrich wprowadza opony radialne do pojazdów ciężarowych w Ameryce Północnej, podczas gdy inni producenci nadal zajmują się rozwojem opon diagonalnych
  • 1999: Pierwsza opona z kolorowym bieżnikiem: Scorcher T/A
  • 2002: Pierwsza 24-calowa opona do samochodów z napędem 4X4
  • 2014: Wprowadzając na rynek nową oponę BFGoodrich g-Grip ALL SEASON, BFGoodrich rozszerza na Europę gamę swoich całorocznych opon.

Smak zwycięstwa

BFGoodrich vainqueur du Dakar

Historia BFGoodrich i historia wyścigów samochodowych są ściśle ze sobą związane. BFGoodrich to pierwszy amerykański producent opon, który dwukrotnie z rzędu zwyciężył w słynnym wyścigu na 500 mil w Indianapolis, w 1914 i 1915 r. Wspomnieć należy także rajdowe mistrzostwa świata w Europie, tory i pustynne szlaki na całym świecie, a szczególnie 8-krotne zwycięstwo w rajdzie Dakar od 2002 r.